Träningstips

Eftersom träning handlar om så mycket mer än bara kosttillskott listar vi här lite punkter som är viktiga att tänka på innan Ni börjar med tillskott. Kreatin är som sagt ett bra komplement till styrketränande individer därför kommer här lite tips på vad man bör tänka på för att få sina muskler att växa:

Sköt kosten

Det finns inga kosttillskott i världen som hjälper om man inte sköter sin kost i övrigt, varför lägga hundratals kronor på tillskott om man inte sköter det mest grundläggande? För att växa krävs det mycket mat och ett kaloriöverskott. Har du svårt för att få i dig ordentligt med mat så komplettera gärna med ett proteinpulver eller Gainer.

Träna Rätt

Är man i början av sin styrketräningskarriär är det viktigt att man lär sig att använda de rätta musklerna i respektive övning, tränar man t ex ryggen skall det kännas i just ryggen, allt handlar egentligen om att du skall få kontakt med musklerna när du tränar. Alltså, har man problem med att få kontakt med någon muskelgrupp rekommenderar vi en sänkning av vikterna och mer fokus på att träna rätt muskel.

Träna Tungt

För att få större muskler krävs det tunga vikter, svårare än så är det egenligen inte. Börja på lätta vikter och öka succesivt hela tiden. Känns kroppen sliten kan det vara bra att köra några veckors lätt träning också. Stora vikter bygger en stor kropp!

Bli trött

Ja för att få sina muskler att växa gäller det att ta ut sig ordentligt under varje styrekträningspass. Tror man att man orkar 3 repetitioner till så gör man 4 st. Det är här Kreatinets positiva effekter kommer in och ger en hjälpande hand vid de där sista jobbiga repetitionerna. Försök även att inte ha för mycket vilotid emellan övningarna, ett intensivt styrkepass stressar ens muskler och får dom att växa sig större tills nästa pass.

Vila

Kanske en av de viktigaste punkterna, dock glöms den bort allt för ofta. Lyssna till din kropp och glöm inte att lägga in vilodagar. Känner man sig sliten och svagare än föregående veckor kan det mycket väl vara så att man är övertränad. Har man tränat hårt en längre period kan 1-2 veckors vila göra underverk för ens kropp.

 

För att sammanfatta det hela: Träna tungt, ät mycket mat och vila

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.